Jobb

Tredje dagen på jobbet. Båda mina kolleor är hemma idag, den ena sjuk och den andra vabar, och chefen är på konferens. Inte mycket att göra med andra ord, har inte direkt hunnit lära mig tillräckligt mycket för att ta tag i något själv. Har dock på eget initiativ börjat på en User Guide då det inte finns någon. Förstår mig inte på företag som inte har User Guides och working instuctions, såå myket lättare för nya att komma igång om man vet exakt hur jobbet går till. Man kan ju iofs inte täcka alla eventualiteter i en User Guide, men har man grundstommen är prolem lättare att hantera. Som ni märker är jag ett stort fan av processer och dokumentation!

I övrigt känns det lite konstigt att vara tillbaks på SE. Konstigt dels pga att så många har blivit uppsagda och jag som konsult har fått börja och konstigt för att det känns som man bara varit på semester. Inte mycket som har hänt här. Ny våning, ny plats, men annars är allt detsamma! Har till och med fått tillbaks min gamla dator och fina röda tangentbord i gummi :)

Roligast har varit att träffa alla gamla kollegor och alla andra som man har jobbat med och träffat dagligen under 2 år. Ingen fick veta i förväg att jag skulle komma tillbaks så det är många förvånade miner och än så länge har jag bara fått positiv respons!




Kommentarer
Postat av: Sara

Tillbaka på SEMC! Vad hittar du på där då?

Super snyggt att du hittade tangentbordet.

2010-05-19 @ 12:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0