På tal om jobb

Jag har faktiskt varit på en liten jobbintervju idag. Eller snarare på ett oväntat informellt samtal (alltså oväntat informellt inte oväntat samtal). Träffade en kille från ett konsultbolag som eventuellt hade några uppdrag på gång som kunde passa mig. Kändes som vi hade ett bra samtal, vi kom till exempel fram till att jag var "flyttbar inom orimliga gränser" eftersom jag skulle kunna tänka mig ett uppdrag i princip vart som helst samt att jag fick plus i kanten p.g.a. min politiska läggning. Han ställde även den väldigt politiskt inkorrekta frågan "har du tänkt att skaffa barn inom två år". Har dock full förståelse för att de frågar. Det är klart att konsultbolag inte vill skicka i en person som inte kommer kunna fullfölja sitt uppdrag till en kund. När den dagen kommer planerar jag att antingen ha ett ännu mer flexibelt jobb alternativt ha ett fast jobb (hemska tanke ;)).
Fick även ett mail om att jag var en av de intressantaste kandidaterna till ett annat uppdrag som jag sökt. Än så länge har jag bara skickat in kompletterande kompetensprofil, så vi får se om det leder längre eller inte.
Intressant är att jobb alltid kommer i små klungor. Det är aldrig jämn fördelning mellan jobberbjudanden (eller visat intresse från arbetsgivare/konsultbolag), helt plötsligt slår det till och så står man där med flera alternativ och så har det varit stendött i veckor innan dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0