Val & Kampanj och uppsatsstatus

Idag har jag varit på Val & Kampanj möte med Moderaterna. Sjukt långtråkigt, bara bittra och sura gubbar som skulle klaga på allt och alla. Jag tycker att kampanjandet är det roligaste inom politiken och det jag vill lägga mest tid på, men orkar definitiv inte med mer möten av detta slag. Jag är nog i allmänhet lite för rastlös för politik, jag vill ha action och inte långa utdragna diskussioner som inte leder någonstans. Det finns dock potential i Helsingborg, många unga och drivna människor som faktiskt vill påverka och utveckla politiken.
Nu till uppsatsen. Idag har inte varit en produktiv dag. Kom igång alldeles för sent och slutade alldeles för tidigt, däremellan gick det visserligen rätt bra. I morgon måste jag med andra ord producera! Måste skriva klart analys och slutsatser så att jag kan skicka in skiten igen. Känns dock rätt bra denna gång, även om jag inte är jättemotiverad är jag ändå mer motiverad än sist jag skrev. Känner att jag har fått struktur och faktiskt kan lämna in en hyfsat bra uppsats.
I morgon är det uppsatsskrivning som gäller. Får även besök till morgonkaffet och ska på Afterwork på kvällen. Är till och med dubbel-afterwork-bokad, men hinner förhoppningsvis med båda två.
Melker är förresten i Riga med sin pappa för tillfället och kommer hem på lördag om någon undrar. På lördag bär det av till Växjö för släktkalas och sedan till Sävsjö för att förhoppningsvis åka lite längdskidor. Ska även träffa mina högstadiebrudar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0