Lucia

Jag och Melker fick ju som sagt rycka in och hjälpa till med auktionen i Torset skola (första helgen i december) eftersom mamma och pappa var på semester i US & A. Riktigt svettigt blev det för min del eftersom jag fick bestämma vad som skulle säljas och sedan springa ut med grejen samt hämta pengar och tillbaks med växel. Melker fick vara stand-in för pappa och bjuda där det behövdes för att få upp priserna. En och annan smäll fick vi ju ta också, en granbock, en grankrans, en låda björkved, lite müsli, limekola och hemstöpta ljus kom vi hem med. Luciatåget kan man inte direkt kalla välstämt, men väldigt sött.


Kommentarer
Postat av: Melker

Stackars barn. Föräldrarna tvingar dem att gå i luciatåg medan de helst vill slippa. Slutsatsen är att det enbart var kvinnor och föräldrar som tyckte att detta tåg var sött, resterande (däribland mig själv) tänkte på BRIS.

2010-01-04 @ 10:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0