Frukost

Idag blev det frukost på K. Inte riktigt meningen att det skulle bli frukost, men morotskakan hägrade och Sebbe tyckte inte att det var lönt att dela morotskakan i två portioner så jag fick hela istället. Mycket gott och näringsrikt (morötter är ju nyttigt).
För övrigt var jag uppe tidigt idag och kollade ventilationen hos grannen tillsammans med kille från EVU. Än har vi inte hittat några konstigheter, men har tre lägenheter kvar att besöka. Sen har jag även hunnit med att sprita porttelefonen med Björn (eller han spritade och jag kollade), den blev marginellt bättre kom vi fram till. Men vad gör det om Svensk Direktreklam inte kommer in, reklam i pappersform är djävulens påfund (tillsammans med uppsatser).
Idag (de senaste tre dagarna) har min tanke varit att komma igång med uppsatsen. Det har gått sådär. Har läst en halv artikel idag, men det är ungefär så långt jag har kommit. Vad jag har gjort istället vet jag inte riktigt.
Jo, jag har faktiskt varit lite duktig ändå. I onsdags spenderade jag 3 h med att sortera och skriva ut mail ang knäppa grannen. Vi har numera en pärm med allt samlat. Jag skrev även ut en kallelse samt bilagor och delade ut den till alla 48 lägenheter. Just det, jag hämtade 100 kilo Cashewnötter med jalapeno som Melker ska mata vildsvinen med också. Undra hur de mår efter det.
Igår strök jag tvätt (vilket jag har undvikit sedan jag tvättade för typ 2 veckor sedan), vek strumpor, bakade Astrids bröd (min gamla dagmamma), fikade med min mentor och var på Temakväll med Moderaterna. Sofia Arkelsten som sitter i miljö- och jordbruksutskottet höll en intressant föreläsning. Hon har även en bra blogg som man kan läsa om man är intresserad av miljöpolitik. Men kan iofs läsa den annars också eftersom Sofia är rolig tjej som skriver om "livet, riksdagen och shoppingen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0