Att jobba eller inte jobba. Det är frågan.

Nu har jag "haft semester" i snart två månader och jag har inte varit uttråkad många sekunder av denna tid. Jag börjar mest fundera över hur jag egentligen ska ha tid att jobba. Det finns ju så mycket annat att göra. Människor att träffa, möten att gå på, bostadsrättsförening att ta hand om, skåp att städa, bröd och kakor att baka, foton att sortera, böcker att läsa.
Har under den här tiden kommit fram till att jag inte är en sån person som som behöver ett jobb för att känna att jag gör något betydelsefullt, eller för att träffa folk, eller för att..ja, vad det nu mer kan finnas för anledningar. Det finns så mycket annat man kan göra, som inte har med jobb att göra. Synd bara att man inte får betalt för det.
Snart måste jag dock hitta ett jobb igen. Förhoppningsvis ett där jag i alla fall känner att jag inte slösar bort min tid. Och förhoppningsvis ett som är välbetalt så att jag snart kan ta semester igen :)
Inte för att det alltid kändes som jag jag slösade bort tiden på Sony Ericsson, ibland var jobbet kul och där fanns ju många trevliga arbetskamrater att fika med! Men all pendlings-tid i bilen och all dö-tid då projekten var i lugna faser längtar jag inte direkt tillbaks till.

Kommentarer
Postat av: Maina

Du beskrev det precis hur jag har haft det på senaste tiden. Finns för mycket annat trevligt med livet för att känna motivationen till att lägga ut 2/3 av sitt liv på att jobba... And I even used to be a work-a-holic. Funny how it all turns out. Thanks for sending over jobs you think will fit though.



Cheers!

2010-02-19 @ 22:33:11
URL: http://nightabove.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0