Svinvaccin

Nu har även jag blivit vaccinerad mot svininfluensan. Efter att ha hört allas skräckhistorier om långa köer och mycket folk så förväntad jag mig att det hela skulle ta minst en halvtimme. Men icke, hade blivit tilldelad en liten privatklinik (vi får välja i Skåne och om vi inte gör ett aktivt val blir vi tilldelade), kom dit visade mina papper i receptionen, fick sitta i väntrummet i ca 1 min, in till doktorn och in med sprutan och sen var det klart. Sen ville de iofs att man skulle sitta och vänta i 15 min efter så att man inte fick några alleriska reaktioner, men det var ju bara en bonus att de faktiskt hade möjlighet att låta en sitta kvar ett tag. 

Har heller inte kännt någonting av vaccinet. Ingen feber, ingen huvudvärk, inte ont i armen. Tror iofs inte heller att jag skulle blivit speciellt sjuk om jag fått influensan, men vill inte gå runt och smitta andra som har sämre imunförvar och träffar ju en hel del bebisar som jag verkligen inte vill smitta!


Kommentarer
Postat av: Melker

Jag fick ingen

2009-11-27 @ 20:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0