Ny Muf styrelse

Igår var jag på mitt livs första Muf-möte. Som en del säkert hört har Muf Helsingborg varit i en hel del blåsväder, med medlemsfusk, fester och alkoholförsäljning till minderåriga. Nu var det dags för extrainsatt årsmöte för att välja en ny styrelse som kan ta nya tag och se till att Muf Hbg går i rätt riktning. Tre av mina kompisar skulle väljas in i styrelsen och det var ståhej med HD (Hbgs lokaltidning) och väktare i dörren så att endast medlemmar i Muf Hbg skulle få komma in. Intressant tillställning det hela. Men allt gick bra till slut förutom en liten kupp från Muf:arna. Det hela resulterade i en artikel i HD där jag tycker att det intressantaste är kommentarerna (och även att sex st har blivit borttagna av modertor):

"26-åriga Ulrika Heindorff har väl fallit för åldersträcket vad gäller att kallas UNGDOM."

"Finner det citatet konstigt också. Uppenbarligen sker det ingen yttrandefrihet på MUF. Borgarna tystar de svaga. Låter inte alla komma till tals. Skulle gärna vilja veta vad han hade att säga. Tvivlar inte på att hans ord var de rätta om MUF."


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0