Valborg

Jag tror jag börjar bli gammal. Jag hade nämligen inte minsta lust att fira Valborg igår. Valborg känns faktiskt lite som en tonårsgrej som jag liksom kommit över. 

Igår slutade jag lite tidigare från jobbet och käkade lunch på Kalmar nation med Melker, två av hans studiekamrater och en av deras flickvänner. Efter det gick vi ner till stadsparken för att leta efter några andra pluggkompisar till Melker och detta var mitt livs första Valborg-stadsparksbesök och jag säger bara att Gaza-remsan på Hultsfred har inte en chans. Fulla ungdomar i trashiga kläder, smutsigt, skräpigt och dammigt. Kanske trevligt om man ligger på typ 2 promille, men nykter var det ingen hit. 

Istället för fest tillbringades Valborgsmässoafton (eller sista april, som det heter i Lund) med att grilla korv med LB, Andreas och LB's granne. Senare anslöt också Fimpen och Bonnie?, två minst sagt intressanta figurer, som jobbar på samma åkeri som LB's granne. Mycket lastbilssnack blev det men hur som helst så var det trevligt och jag är nöjd med mitt Valborgsfirande. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0