Framtiden ledare

I helgen har jag varit på internat i Båstad med framtidens ledare. Eller vi började egentligen i Helsingborg med att lyssna till vår försvarsminister Sten Tolgfors (eller Sven som vår kampanjledare först skrev på affischen). Sten följde sedan med till Båstad för "samtal med ett stadsråd" där vi fick veta mer om hans bakgrund och tankar samt ställa frågor. Det var intressant. Kan inte säga att jag direkt hade nån uppfattning om honom tidigare, men måste säga att jag nu har en ganska positiv uppfattning och relativt stort förtroende för hans försvarspolitik även om jag fortfarande ställer mig lite tvekande till det här med frivillig värnplikt.

Annars bjöd helgen på personvalstips med Peter Danielsson, info om nämndarbete, info om moderaternas ekonomiska politik och om M-Qvinnorna samt en debattövning (som gick sådär, hatar att debattera ämnen jag inte kan ett skit om). 

Helgen bjöd också på enormt DÅLIG service. Fick sitta med förrättstallrikarna säkert i 45 min (tomma), sen började de servera varmrätt innan de tagit bort förrätten och vin innan alla fått varmrätt. Inte ett rätt med andra ord. Så restaurangen på Enehalls pensionat i Båstad kan jag knappast rekommendera. Hoppas att vi ska vara någon annanstans nästa gång!   

Nedan kommer lite bilder från helgen:


Fyra "superpärlor": Linnea, Jag, My och Janna


Mats Sander, Ann-Charlott Hammar (båda riksdagsledarmöter), Erik, och Gabriel


Fler "Superpärlor": Louise, Janna och Lana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0