Bostadsrättsföreningen

Mycket med Bostadsrättsföreningen just nu. För er som inte vet så är jag ordförande i min bostadsrättsförening. Vilket jag är riktigt jävla trött på för tillfället.

Vi har en person som terroriserar oss med mail och sms angående matos som kommer in i hennes lägenhet. Hon är dock inte intresserad av att göra något själv och inte av att komma ner och diskutera en lösning med styrelsen. Hon har nu även anmält oss till Miljökontoret. Samma person har tidigare haft: Mögeldoft på balkongen, fukt runt elementen, duvbo på balkongen, getingbo på balkongen, granne som diskar för tidigt och låtsashostar för att reta henne, det smäller i hennes rör, folk renoverar för högt och för mycket, för kallt i lägenheten osv. Fy fan vad jag blir trött. 38 mail sedan i november och säker dubbelt så många sms.

Nu har vi även en nyckel som försvunnit, vilket skulle kunna leda till stora kostander för föreningen. Denna har försvunnit i en av våra trappuppgångar, vilket innebär att de enda som skulle kunna ha tagit den är de boende, besökande till de boende, posten eller städerskan. Min gissning är personen i stycket ovan. Har en del indikationer på att det skulle kunna vara så, men orkar inte skriva ner dem nu.

Vi måste även ta tag i vår underhållsplan, vi har en trasig tvättmaskin, en vattenläcka, en städdag att planera, en brandskyddsinformation. Jag har säkert glömt hälften.

Så, nu har jag fått beklaga mig lite. Och ni har fått en inblick i en ordförandes underbara liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0