Mingel, EU-vals kampanj, crosstraining och d-uppsats

Ja, det var detta jag ägnade mig åt under förra helgen. Fredagen började med middag på Mai Tai i Malmö där jag och 5 kollegor möttes upp för att sedan gå på Mingel med Epsilon. Epsilon är ett konsultbolag där en av mina kollegor är anställd och håller till i samma byggnad som Glasklart i "dockan" i Malmö.

Lördag klockan 10.45 var det dags att infinna sig på Mäster Palms plats för lite EU-vals kampanjade med Mellersta stadsdelsföreningen. Samma dag var det loppis och väldigt mycket folk i omlopp på Mäster Palms plats. Sossarna var också där och delade ut lite lappar, men det kändes ändå som intresset för Moderaterna var störst (kan berott på kaffe och vetekrans?). Vi lyckades iaf värva en ny medlem till Mellersta!

Efter en tur till systemet var det dags att åka hem och slänga på sig träningskläderna för ett Crosstraining pass i Pålsjöskog. Malla fyllde trettio och tjejerna hade ordnat hiphop-danspass (som jag missade) och crosstraining. Lite synd att jag inte hade kameran med mig, ett lämmeltåg av gympaklädda killar och tjejer ledda av "friskis och svettis" urtypen måste ha varit en intressant syn! Framåt kvällen blev det grillning hos Malla och Özlem. 

Söndagen ägnades åt d-uppsats fram till att Melker kom och vi lagade söndagsmiddag bestående av Dansk ribbestek med potatis, sås, smörkokt blomkål och ugnsgrillade grönsaker. Mycket gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0