Sävsjö

I helgen har vi ju varit i Sävsjö. Har varit en väldigt lugn helg. I fredags hjälpte vi mamma och pappa att packa eftersom de åkte till Kenya i lördags. Pappa hade som vanligt varit och handlat innan resan. Ett par jaktbyxor, en rutig jaktskjorta, en fleecetröja, en vindjacka och en hatt med inbyggt myggnät. Vad han ska med dessa saker till i Kenya kan man undra.

I lördags var vi på shoppingrunda i Vrigstad. Vi skulle kolla in rean på Dan's Fritidsbod, kolla in Erikshjälpen och besöka IDA's. Dock belv det enbart ett set för vapenvård inhandlat. Efter shoppingen käkade vi lunch med mormor, Porterstek, inte dumt alls och sen åkte vi hem för att plugga. För min del blev inte mycket pluggat då jag var totalt omotiverad och lyckades på sin höjd skriva några rader på min bokrecension.

Söndagen började med en promenad till Vallsjö gamla kyrka. Den enda kyrkan jag kan tänka mig att gifta mig i. Helst vill jag gifta mig utomhus, som i Robin Hood-Prince of theives, gärna på hösten när löven fladdrar omkring. Efter promenaden gjorde vi pannkakor och sen pluggade vi återigen. Inte heller denna gång lyckades jag producera speciellt mycket vilket innebär att i veckan måste jag färdigställa en bokrecension och en insändare/debattartikel.

På eftermiddagen avklarade vi alla uppdrag vi hade fått samt var och fikade hos mormor. En ganska händelselös helg med andra ord. Fast mycket trevlig.

Glömde kameran hemma idag också, så bilder kommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0