Köpenhamn

I lördags var vi i Köpenhamn. Mest för att Köpenhamn är trevlig, blev inte mycket shopping. Jag inhandlade dock en väska på en second hand affär och två stolar på loppis som jag sedan tvingade Melker att bära hem. Tvingade ju så klart honom att posera på diverse olika ställen med dem också. 

Mitt på torget hade de värsta legobygget. Massa vitt lego som alla fick komma och bygga vad de ville av. Vi fattade inte riktigt varför, men det fanns säkert nån bra anledning. Lego är ju kul!

Ibland undrar jag varför jag inte bor i Danmark istället för i Sverige. Massa små mysiga affärer, second hand, caféer, torghandel med mera. Fattar inte heller varför Sverige inte tar efter mer...kanske är vi för pedanta i Sverige, allt ska vara perfekt? Blev riktigt sugen på att öppna nåt "en trappa ner" hak...ett café eller en liten affär eller nåt. Frågan är ju bara hur det ska gå runt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0