Boxningen

Igår var ju som sagt jag och Eva på boxning. Jag blev ännu en gång förvånad över hur likt det var filmstereotypen. Boxningslokalen låg en trappa ner, lite inklämd under läktaren till en sporthall liksom. Direkt när vi kom dit blev vi uppmötta av en liten söt gubbe som hette Kurt. Han hade ett litet kontor inklämt i ett hörn och jag skulle tro att han tillbringar större delen av sin tid i den där lokalen. När Kurt upptäckte att vi var nybörjare drog han med oss in i ringen och körde lite basicträning med oss. Helskön gubbe, måste ta en bild på honom nästa gång.

Jag upptäckte att det är jävligt skoj att boxas. Riktigt bra träning och man blir av med aggressionerna. Så nu blir det boxning minst en gång i veckan. Tyvärr är det på lördagar också och det passar ju sådär bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0