Vattenläcka

Vi har fått en vattenläcka i vårt hus. Så jag har spenderat hela förmiddagen med att ringa runt till diverse människor. Började med försäkringsbolaget, sen anticimex, NVS, bostadsrättsinnehavaren, vicevärdenordförande, ordförandens man, pappa, proline, NVS igen osv.

Vi vet fortfarande inte vad det är som läcker. NVS (rörfirma) tror inte att det är rören som läcker utan att det på nåt sätt regnar in från taket. Pappa tror inte att det är sant eftersom det endast är blött på våning 3 (ej våning 4), Proline (som har rörinfodrat) ska komma och filma sina rör, jag ska undersöka vinden. Anticimex ska komma och göra fuktmätning och läcksökning.

Till på köpet terroriserar min granne mig med diverse sms och mail. Det är för kallt, det brusar i rören och det luktar matos. Vi förstör hennes liv och tar inte henne på allvar. Vi prioriterar andra boende, vi är arroganta, osv. Hon har lagt hela serien om HSB's gräddfil i min postbox.

Det är fasen inte lätt att sitta i en Brf styrelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0