Dopet

Igår var vi ju som sagt på dop i Staffanstorp. Alfred Lars William Greko döptes. Han verkade inte riktigt tillfreds med detta då han skrek konstant under hela dopet. Det var han dock inte ensam om, var väl sådär 10 ungar där och ingen av dem var tyst nån längre stund.

Jag kände mig väl inte heller helt tillfreds med att sjunga psalmer och läsa trosbekännelser och skit. Och de har ju moderniserat Fader Vår- Katastrof. Insåg än en gång att jag inte kan döpa min unge i kyrkan, skulle bara kännas falskt och helt fel att svara ja på frågan om jag vill döpa ungen till den tro. För det vill jag ju definitivt inte. Jag tycker om kyrkor och skulle inte ha något emot att gifta mig i en eller döpa min unge, bara jag slipper religionen.

Efter kyrkan bar det av till nån församlingsgård för mat och presentöppning. Blev lite förvånad över hur kortsiktiga presenter folk hade köpt, nästan bara leksaker och kläder. Jag trodde att man brukade ge smycken, träd, pengar och sånt som ungen kan ha glädje av senare.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0