Vattenläckan

Kanske dags för en liten update i vattenläckafrågan. Inte för att jag tror att det är någon som egentligen bryr sig, men ändå:

Anticimex har gjort en fuktmätning och kommit fram till att det är blött ca 3 meter åt alla håll runt tantens vask. Detta innebär att vi måste riva ut köket, riva upp golvet och avfukta i tantens lägenhet. Även i köket under är det fukt samt i lägenheten mitt emot och snett under (där vi upptäckte läckan). Så detta kommer att bli ett rätt stort jobb. Som tur väl är är det inte föreningen som kommer få stå för det hela utan respektive lägenhetsinnehavares försäkringar.

Dock är det jag som måste fixa dit massa hantverkare och samordna hela skiten. Det är ju det som är det stora problemet med vattenläcka, så många som är inblandade. Och denna vattenläckan är än mer krävande då det har visat sig att HSB har bytt tantens vask samt rör och inte gjort det ordentligt. För 3 år sedan. Detta har sedan dess stått och läckt och nu påstår HSB att de inte tänker ta på sig skadan eftersom det var så länge sedan. Glöm säger jag om det. Jag är numera expert på konsumenttjänstlagen och man kan reklamera i 10 år. Jag är för övrigt numera även expert på vattenläckor/fuktskador, ventilation samt dagvattenanslutningar.

Mitt nästa uppdrag blir att skriva en skriftlig reklamation med bevis på att HSB gjort fel. Ska bli kul.


Otätad skarvning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0