Vad hände i helgen?

Rubriker är inte min grej. Bara så ni vet.

I helgen var jag ju som sagt hemma i Sävsjö. Hade med mig kameran, men hade glömt minneskortet i jobbdatorn. Lånade då pappas minneskort för att jag skulle kunna föreviga, o så glömde jag det i kameran när jag åkte hem. Tror dock inte pappa har upptäckt att jag stulit det ännu. Hur som helst så glömde jag kamera och minneskort hemma så några bildbevis blir det inte.

I fredags kom jag hem lagom till auktionen i Torset skola började. Torset skola är vårt byalags samlingsplats. Auktionen hade vi (de) för att samla in pengar till byalaget. På auktionen såldes allt från ostkakor till granrisbockar och jag inhandlade en burk honung samt 1 virkad mössa (eller pappa, jag hade inga lösa pengar). Ett halvt kilo köttbullar gick för 250 kr och en stor ostkaka för 400. Vad gör man inte för sitt byalag.

I lördags sov jag till 10.00. Helt underbart. Sen var jag och mamma på shoppingrunda. Inhandlade 1 st innebandyklubba (Melker steg sönder min i torsdags) och ett par inne jympadojjer för sammanlagd 600 kr. Fynd tycker jag. Sen var vi runt i några av Sävsjös butiker, finns faktiskt fler än vad man kan tro. På eftermiddagen tog vi en promenad, bakade lussekatter, bröd och gjorde gulaschsoppa. På kvällen satt vi självklart bänkade inför Dansbandskampen. Goo Scotts!!

I söndags hade jag planerat att gå upp tidigt. Lyckades dock inte så bra. Gick upp 10.00 igen, gick på promenad, hämtade mormor, bakade pepparkakor, käkade och sen bar det av mot Helsingborg. På vägen hem höll jag på att köra rätt in i en trafikolycka. Halt som snor, men lyckades som tur väl var bromsa i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0