Helgen

Jag har varit hemma hela helgen, Melker har mestadels varit i Lund och tentapluggat.  Tvättade massa tvätt, lagade fajitas och kollade på "På spåret" i fredags kväll. I lördags väckte Melker mig klockan 06.00 och sen typ en halvtimme efter han åkt var det nån som la in en lapp i mitt brevinkast. Tvungen att upp o kolla vad det var och sen kunde jag inte somna om. Lappen var för övrigt från surgubben Jan som ville berätta att lyset var tänt i fastighetsskötarrummet. Fick läsa minst fem ggr innan jag faktiskt fattade vad det stod. Börjar få en min samling lappar från honom och från den halvpsykade grannen.

Iaf, gick upp och var jävligt effektiv. Hämtade tvätten, diskade, rengjorde köksfläkten, dammade, dammsög, städade badrummet, sorterade tvätt, satte upp julbelysning på bakgård och på balkongen, slängde masas sorterat skräp, bar upp saker till vinden och massa saker ner till källaren, lämnade in datorn på Janssons och handlade på Maxi. Fotbad hann jag också med. Vid halv åtta kom Melker hem och då hade jag lagat hel kyckling i ugn, ugnsrostad rotfrukter samt en fin liten gräddsås. På kvällen kollade vi ju självklart på "Dansbandskampen". Bengt Hennings is back till min stora glädje.

I söndags väckte Melker mig vid åtta. Efter det kunde jag heller inte somna om så gick till Konsum och inhandlade sirap. Gjorde sedan en plåt med limekola och var klar innan kl 10.00. Sedan torkade jag golv, dammsög soffan, vek tvätt och installerade timer till slingan på bakgården. På eftermiddagen åkte jag första till IKEA och inhandlade nya kuddar och filt till soffan som börjar se lite risig ut. Kom på att jag har faktiskt haft den i tio år så det är ju kanske inte så konstigt. Var även en sväng på Väla och letade efter nyårsklänning och en gardinstång, sen på Lidl och till sist åkte jag hem och pimpade upp soffan samt slängde ihop en tacopaj och åkte till Lund.

Ojojoj, busy helg men ack så osocial. Tur att vi blir 20 pers hemma imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0