Dagens samtalsämne

Hade en liten fikapaus på eftermiddagen idag, jag hade med mig lite mjuk pepparkaka och lussebullar. Av någon konstig anledning kommer vi alltid in på ganska udda samtalsämnen när vi fikar. Idag avhandlades förlossningar som jag tror triggades igång av att jag frågade om Tomas var på pappamöte. Sen diskuterade vi förlossningar i typ en kvart. Det intressanta är att det endast tre av oss som har barn och endast en av dem är tjej. Efter förlossningarna kom vi av någon anledning in på allergier och allergier ledde osökt till en diskussion om steklar (kom nog genom getingallergi) som bedövar kackerlackor, fjärrstyr dem genom impulser till hjärnan och styr dem till sitt bo där de lägger ägg i dem samt käkar upp dem innefrån. Det finns även en larv som gräshoppor kan få i sig som sedan växer sig stor inne i gräshoppan och till slut hypnotiserar gräshoppan så att den går och dränker sig så larven kan komma ut. Spännande grejer.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0