Ännu en helg har passerat

Jaha, då var det väl dags att sammanfatta helgen.

I fredags var det ju dags för min födelsedagspresent från flickorna. Blev upphämtad kl 17.00 och sedan bar det av till aktiverum för ansiktslermask, bodyscrub, bastu, jacuzzi och annat trevligt. Efter detta var det middag och tjejsnack hos Marika. Vi insåg att vi helt plötsligt blivit vuxna då vi mestadels diskuterade jobb, framtidsmål, finanskrisen och annat vuxet. Hur som helst var det en mycket bra födelsedagspresent.

På fredag kvällen åkte jag till Lund och på lördag morgon klockan 7.00 åkte vi vidare till Sövde för att göra munkar på julmarknaden. Stod från 9-14 och gjorde munkar och den rena, fina hyn jag fick på spa't blev istället igentäppt av fett. Marknaden var liten och mysig, med endast ca 10 stånd och den lilla butiken men vi hade ändå ruljans hela tiden.

På vägen hem stannade vi på Blentarps byakrog för att käka och lyckades där sälja några av de munkar som egentligen var menade för Marikas mingel på kvällen.

Framåt klockan 20 när vi var lagom trötta efter dagens munktillverkning var det dags att gå till Marika/Malla för lite mingel. Massa trevliga människor som jag inte träffat på länge dök upp och hela kvällen var mycket angenäm, dock tog tröttheten överhand vid ett-tiden och vi gick hem istället för att följa med ut.

I söndags fick jag äntligen sovmorgon och sov till 11. Frukost och lite städning och sedan var klockan fyra och vi var tvungna att bege oss mot Sinclairsholm för adventsfika. Kvällens idol var lille Colin som alla slogs om att få hålla. Tyvärr glömde jag att ta med mig kameran och fick således inte en bild på denna lille sötnos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0