Sverige

Då var jag som Alexandra skrivit tilbaka i Sverige, där det regnat konstant sen jag kom hem. Klockan är 05.40 och jag kan inte sova, är tydligen lite påverkad av flygturen. Anledningen till att jag for hem tidigare är en tenta som jag ska skriva imorgon, annars hade jag gärnat stannat kvar i Taiwan en vecka till.

När jag kom hem till Lund insåg jag att jag glömt mina nycklar i Helsingborg och fick därför gräva fram mina gamla kunskaper gällande att komma in genom en låst dörr, vilket givetvis gick alldeles utmärkt.

Denna morgon som blev tidig har jag saknat Julians delikata ägg och poolen som Alexandra idag har spenderat sin tid vid. Vädret i Taipei är idag mycket fint, med blå himmel och sol. Detta har gjort att Alexandra har kunnat bygga på sin bränna och blivit ännu brunnare än mig( Hon har om ni inte vet betydligt enklare än mig för att bli brun). För här i Sverige är vädret trist och nån solbränna finns det ingen risk för.

Det märks att man kommit ifrån storstan och kommit till lilla Lund, här finns knappt några bilar, människor och verkligen ingen tunnelbana. Pulsen är helt enkelt borta. Dessutom var det trevligt med en städerska så man slapp städa, vilket var det första man fick göra när man kom till Lund. Sedan var de välidgt snälla och gav mig frukt och sheratonvatten varje dag. Det sägs ju att en frukt om dagen håller doktorn borta från magen.

Melker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0