Slaven på hotellrummet

Då var det onsdagkväll i Taipei och vi ligger bredvid varandra i sängen med varsin dator i knäet. Jag har idag fått uppgiften av Alexandra att författa ett inlägg medan hon ordnar med bilderna.

Som ni flesta säkert förstår är Alexandra återigen i Taiwan i bussinessärende och denna gång fick en annan följa med för att underhålla henne efter arbetstid. Detta har innuburit en hård tillvaro på hotellrummet i goda matteböckers lag, närmare bestämt System och transformer. Vid sisådär 17.30 kommer sedan damen hem och då bär det ut på sightseeing i storstan.

Måste innan jag fortsätter nämna min trevliga lunchupplevelse i tisdag. Maten de serverade var inte enligt mig av yttersta kvalité men de var synnerligen trevliga när de ihärdigt försökte utbilda mig på pinnarnas konst.

Igår kväll var vi på en nattmarknad Shilin där vi enligt vår guidebok skulle hitta diverse delikatesser som jag och  Alexandra givetvis tänkte att vi skulle prova. När vi anlände till platsen insåg vi dock att dessa delikatesser kanske inte var så tilltalade trots allt, vilket vi också insåg när vi högg in på ett grillspett med en allt annat än en god kyckling.

Idag var vi endast ute en kort runda och åt på en indisk resturang som får betyget relativt bra. Maten var god, men priset var lite väl högt för det man fick på tallriken.

Till helgen tänkte vi rikta in oss på en längre tur, exakt destination är icke bestämt än, men det blir troligen en av de högre topparna. Antagligen kommer inte nästa upplägg förrän efter denna färd.
 
Eder
Karl Melker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0