Sista dagen i Taipei

Nu bär det snart av mot flygplatsen, lämnar kontoret om cirka en timma och hotellet om ca 2. Mr Ho, en chaufför som Sony Ericsson brukar använda sig av kommer och hämtar upp mig. Sen är det 4 timmars flygresa till Bangkok, där flygbyte och sedan 11 h till Kastrup. Ganska jobbig resa med andra ord.

Ska bli skönt att komma hem, men kommer ändå sakna Taipei lite. Jag kommer sakna att ha lite valmöjligheter på lunchen, har insett att det finns trots allt en hel del trevliga restauranger häromkring. Finns bland annat två hyfsade thaiställen, ett vietnamesiskt, ett koreanskt, ett taiwanesiskt, två pastaställen och så finns ju alltid subway.

Även om jag gillar lugna Sverige så har man ju nu vant sig vid pulsen här. Folk överallt, ljud, lukter. Att se något nytt varje dag-det gör man ju inte direkt i Lund/Hbg. Och männsiskorna kommer jag också sakna (fast inte deras matvanor).

Men som sagt, det ska bli skönt att komma hem. Till min Melker, till min nya bil (Subaru Justy) och till planering av 25-årsfest och till alla människor hemma. Får bara hoppas på lite bättre väder än vad ni haft den senaste tiden.


Utsikt från kontoret


Taipei by night


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0