Hotellet

Tänkte att jag skulle berätta lite för er om vilket lyxliv jag egentligen lever här i Taipei. Jag bor på Sheraton Taipei, på 12:e våningen i ett SPG rum (Starwood Preferred Guest, där jag för övrigt snart är guldmedlem). På 17 våningen finns gym, aerobicssal, squashbana, massage, jaccuzzi, bastu och pool. Poolen är ju som sagt på taket så där kan man ligga och sola om man vill.

Frukosten består av en stor buffe med 3 olika stationer, en med varm mat, en med kall och en station med diverse bröd och bakverk. Min frukost brukar bestå av tallrik 1: 2 Stekta ägg och bacon. Tallrik 2: French Toast och frukt. Till detta färskpressad apelsinjuice och te. Så fort man ätit klart är tallriken borta och så fort tekoppen börjar bli tom fyller någon på den.

Efter frukosten går jag bort till receptionen och visar min närvaro och då kommer nån och säger: "Your shuttle is ready miss". Hotellet har nämligen gratis shuttle till kontoret varje morgon. Oftast åker vi Mercedes minibuss med chaufför med vita handskar, men ibland får man även åka svart merca med tonade rutor (med chaufför med vita handskar och skärmmössa).

Varje gång man visar sig i lobbyn är det minst 4 personer som hälsar på en och bugar sig lite lätt. Man behöver aldrig öppna dörrarna själv och man varje dag när man kommer hem är rummet kliniskt städat. Kläderna är vikta, skorna står i rak rad och papperslappar är sorterade i fina högar. 


Ostädat rum


Frukostmatsalen från 12:e våningen


Frukostmatsalen


Lobbyn



















Shuttlen till jobbet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0